Test obejmuje osiem zadań, pogrupowanych pod trzema nagłówkami: zręczność manualna (która obejmuje umieszczanie kołków, gwintowanie koronek i śledzenie ścieżki kwiatowej ołówkiem na papierze), umiejętność gry w piłkę (w tym odbijanie jedną ręką i chwytanie oraz wrzucanie woreczka do torby skrzynia) i równowaga statyczna i dynamiczna (co obejmuje równowagę bociana na jednej nodze, skoki w kwadraty i przechodzenie od pięt do palca). Za każde zadanie dziecko otrzymało ocenę, od 0 do 5, w zależności od jego wieku i wydajności; niższe wyniki wskazywały na lepszą wydajność. Całkowita ocena utraty wartości była sumą wyników ośmiu zadań i mieściła się w zakresie od 0 do 40. Koordynacja ruchowa, percepcja wizualna i integracja wzrokowo-ruchowa zostały ocenione za pomocą testu rozwojowego Beery-Buktenica, czwarta edycja.23 W teście oceniano sukces lub porażkę rysunku, identyfikację lub zarówno rysunek, jak i identyfikację całości. 27 figur geometrycznych; całkowity wynik mieści się w zakresie od 0 do 27, przy czym wyższe wyniki oznaczają lepszą wydajność. Wynik wydajności dla każdego dziecka został skorygowany o wiek.
Funkcję poznawczą oceniano za pomocą Wechsler Intelligence Scale for Children, trzecia edycja (WISC-III), z skalami dla pełnego IQ, werbalnego IQ i wydajności IQ. Ponadto oceniano inne złożone wyniki poznawcze mierzone za pomocą podskal WISC-III. Wszystkie te testy mają wersje w języku chińskim, które zostały zweryfikowane przez Chińskie Towarzystwo Behawioralne.
Przesłuchanie mierzono za pomocą audiometrycznych przesiewów czysto tonowych. Upośledzenie słuchu zdefiniowano jako utratę słuchu o ponad 20 dB w co najmniej jednym uchu. Ostrość wzroku została przetestowana na wykresie Snellena. Upośledzenie wzroku zostało zdefiniowane jako ostrość wzroku mniej niż 20/60 w co najmniej jednym oku.
Wyniki każdego dziecka w nauce ocenił nauczyciel, który miał 20-letnie doświadczenie w szkole specjalnej dla dzieci niepełnosprawnych. Arytmetyczne, 24 językowe, 25 i adaptacyjne zachowanie26 zostały ocenione. Rodzice, zazwyczaj matka, przeprowadzili wywiady z użyciem kwestionariuszy w celu scharakteryzowania adaptacyjnego zachowania i wydajności dziecka w szkole. Te kwestionariusze, które zostały zmodyfikowane z Kaufman i Kaufman27 oraz Luckasson i wsp., 28 oceniali osobistą i społeczną sprawność dziecka, mierząc cztery dziedziny: komunikację, życie codzienne, socjalizację i funkcje motoryczne.
Definicja znaczącej klinicznie niepełnosprawności w tym badaniu została zmodyfikowana z kryteriów Robertsona i wsp.29. Każda z poniższych została zdefiniowana jako klinicznie znacząca niepełnosprawność: rozpoznanie kliniczne porażenia mózgowego, ostrość wzroku poniżej 20/60, poznawcze opóźnienie (pełne IQ poniżej piątego centyla dla wieku) i upośledzenie słuchu na tyle poważne, że wymaga aparatu słuchowego.
Analiza statystyczna
Dane analizowano przy użyciu oprogramowania SAS (SAS Institute). Analizę wariancji i, w razie potrzeby, testów t użyto do porównania grup pod kątem zmiennych ciągłych. Zmienne kategoryczne porównano za pomocą testu chi-kwadrat. Korelacja dwóch zmiennych ciągłych została oceniona za pomocą prostej analizy regresji dwóch zmiennych. Przeprowadzono wiele korelacji w celu oceny wyników w wieku szkolnym w odniesieniu do czynników okołoporodowych i noworodkowych
[więcej w: klimakterium, Corsodyl, Mimośród ]
[podobne: czerniak guzkowaty, citrosept działanie, skrzydlik w oku ]
Comments are closed.
Ile razy juz to czytalem
[..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: ashwagandha opinie[…]
Poziom wiedzy lekarzy I-szego kontaktu jest porażający.