Artykuł Zugera (wydanie stycznia) o niezadowoleniu lekarzy jest fascynujący, ale nie wspomina o tym, że opieka zdrowotna jest coraz bardziej zdominowana przez duże organizacje, których liderzy mogą czasami być niekompetentni, zainteresowani sobą, a nawet skorumpowani. Ponieważ siła skupia się w większych organizacjach, wzrasta także zdolność ich przywódców do czynienia dobrych lub chorych.2 Zuger cytuje Ludmerera, ale nie jego obawy dotyczące szkoły medycznej i urzędników szpitala [którzy] zbliżyli się do akademii medycznych tak, jakby te instytucje były wytwarzanie samochodów lub płatków śniadaniowych. 3
Wiele anegdot o złym przywództwie pojawiło się w lokalnych mediach, ale rzadko są one wspomniane w badaniach medycznych i zdrowotnych oraz literaturze dotyczącej polityki. Zastanówmy się nad przykładem zbankrutowanej Allegheny Health, Education and Research Foundation, zebranej przez dyrektora generalnego, który zapłacił wysokie wynagrodzenie za zarządzanie, pokrył rosnący dług i został skazany za niewłaściwe wykorzystanie funduszy charytatywnych.2
Lekarze, którzy muszą zajmować się takim przywództwem, nie mogą nie być zdemoralizowani, a nawet rozpaczać. Nadszedł czas, aby badania kliniczne, badania w dziedzinie opieki zdrowotnej i polityki zdrowotnej zajęły się tymi kwestiami.
Roy M. Poses, MD
Brown University Center podstawowej opieki i profilaktyki, Pawtucket, RI 02860
[email protected] edu
3 Referencje1. Zuger A. Niezadowolenie z praktyki lekarskiej. N Engl J Med 2004; 350: 69-75
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Stawia RM. Ostrożna opowieść: dysfunkcja amerykańskiej służby zdrowia. Eur J Intern Med 2003; 14: 123-130
Crossref MedlineGoogle Scholar
3. Ludmerer KM. Czas na uzdrowienie: amerykańska edukacja medyczna od przełomu wieków do epoki zarządzanej opieki. Oxford, Anglia: Oxford University Press, 1999: 367.
Google Scholar
Dr Zuger wspomina, że ostatnie zainteresowanie rozpoznawaniem i zapobieganiem błędom medycznym zwiększyło poczucie braku bezpieczeństwa . Jest to właściwie wierzchołek góry lodowej: bicie, które regularnie przyjmujemy z ośrodka medycznego. W odniesieniu do kwestii takich jak różnice rasowe w opiece, nierówności seksualne, nieprzestrzeganie zaleceń lekarskich lub przestrzeganie wytycznych, nasi koledzy w akademiach mówią nam, że jesteśmy rasistami, seksistami, ignorantami, którzy nigdy nie czytają dziennika lub kiepskimi komunikatorami. Tymczasem niespełniający wymagań pacjent jest złym konstruktem zrodzonym z paternalizmu. Krótko mówiąc, wszystko, co nie jest idealne, jest bezpośrednio naszą winą, i to w czasach, kiedy mamy mniej kontroli nad zachowaniami pacjentów niż kiedykolwiek. Ergo, pacjenci mają autorytet i nie ponoszą żadnej odpowiedzialności, podczas gdy my jesteśmy odpowiedzialni i nie mamy żadnej władzy. To jest koszmar prosto z Dilbert i pewna recepta na stres i wypalenie ze strony lekarzy.
Stephen M. Sokolyk, MD
2286 Kensington Way, New Braunfels, TX 78130
[email protected] com
Dr Zuger potwierdza, że lekarze zarabiający 250 000 $ lub więcej są bardziej zadowoleni niż lekarze zarabiający mniej pieniędzy. Jedyne rozwiązania, jakie mogłem znaleźć w tym artykule, to ćwiczenia, więcej czasu dla rodziny i tak dalej. Zaskoczyło mnie, że autor nie mówi, że lepszy zwrot z naszych usług odzwierciedla wartość naszych usług, a tym samym łagodzi wiele trudności związanych z prywatną praktyką i prowadzi do szczęśliwszej i bardziej usatysfakcjonowanej społeczności medycznej.
Richard S. Margolis, MD
Shady Grove Adventist Hospital, Rockville, MD 20852
[email protected] com
Chociaż Zuger zapewnia dokładny przegląd piśmiennictwa dotyczącego niezadowolenia lekarzy z praktyki medycznej, jestem zaniepokojony jej lekceważącym tonem i przerażony jej listą możliwych rozwiązań. Sugerowanie, że lekarze reagują na złamanie amerykańskiego systemu opieki zdrowotnej poprzez poprawę diety i ćwiczeń fizycznych lub obniżanie oczekiwań, ma takie samo znaczenie, jak leczenie gorączki bakteryjnej sepsy zimną szmatką na czole.
Zuger twierdzi, że podstawowymi przyczynami niezadowolenia lekarzy są nadużycia i zarządzana opieka. Dlaczego nie skierować ich na głowę. Na szczeblu stanowym i federalnym trwają wiarygodne wysiłki mające na celu uzyskanie rozsądnych rozwiązań kryzysu dotyczącego nadużyć. Porzucenie lub zreformowanie zarządzanej opieki zmniejszyłoby niezadowolenie o więcej niż 50 procent.1 Jeden pośredni krok na tej ścieżce pociągnęłby za sobą konieczność zastosowania technologii informacyjnej w punkcie opieki w celu uproszczenia administracyjnego.
Medycyna postępowała, próbując zdefiniować, a następnie leczyć przyczyny choroby, a nie tylko maskować objawy. Powinniśmy odnosić się do naszego chorego systemu opieki zdrowotnej z nie mniejszą odwagą i rygorem.
Peter Basch, MD
MedStar Health, Washington, DC 20003
peter. [email protected] net
3 Referencje1. Donelan K, Blendon RJ, Lundberg GD, i in. Nowy rynek medyczny: pogląd lekarzy. Health Aff (Millwood) 1997; 16: 139-148
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Sox HC. Zapisywanie praktyki biura. Ann Intern Med 2003; 139: 227-228
Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Basch P. Jakość opieki zdrowotnej świadczonej dorosłym w Stanach Zjednoczonych. N Engl J Med 2003; 349: 1867-1867
Sieć ScienceGoogle Scholar
Odpowiedź
Autor odpowiada: Przegląd niezadowolenia lekarzy można zapisać na wiele różnych sposobów – jeden dla każdego lekarza na świecie. Każda pojedyncza próba będzie wydawać się niekompletna dla niektórych czytelników i błędna dla innych.
Pozy i Sokolyk dostarczają cennych dodatkowych punktów do dyskusji. Niewłaściwe przywództwo korporacyjne może z pewnością zaostrzyć poczucie bezsilności i braku kontroli lekarzy, podobnie jak rozbieżności między politykami akademii medycznej i zwykłymi lekarzami w okopach.
Margolis sugeruje, że lepszy zwrot poprawiłby duchy lekarzy. Chociaż niektóre badania wskazują, że lekarze z wysokimi zarobkami są szczęśliwymi lekarzami, inni nie. Założenia filozoficzne i etyczne stojące za takim równaniem są kłopotliwe, i można się zastanawiać, czy lepszy zwrot kosztów nie może po prostu zaostrzyć społeczną złą wolę, która zasmuca dziś wielu lekarzy.
Basch błędnie stwierdza, że popieram obniżanie oczekiwań wśród lekarzy. W rzeczywistości fraza użyta w artykule to bardziej dokładne oczekiwania – niekoniecznie to samo. Korzysta z badania z 1995 r. Dokumentującego dwa razy więcej niezadowolenia lekarzy w stanach o wysokiej penetracji sektora ochrony zdrowia2 w celu wykazania, że porzucenie zarządzanej opieki obniży ogólną krajową stopę niezadowolenia zawodowego o połowę Ważność takich obliczeń jest wątpliwa, a zn
[hasła pokrewne: noni, Corsodyl, bisoprolol ]
[przypisy: przepiśnik allegro, nefropatia toczniowa, trojglicerydy norma ]
Comments are closed.
Bedzie jakas kontynuacja tego tematu ?
[..] Artukul zawiera odniesienia do tresci: alergia[…]
to nie jabłka, ażeby można je było spożywać w dowolnej ilości